Friday, May 25, 2012

Dosadna duga sarajevska kiša.


SARAJEVO

Sad nek spavaju svi naši i besmrtni.
Pod mostom, kraj 'Druge ženske' nabujala Miljacka teče.
Sutra je nedjelja. Uzmite prvi tramvaj za Ilidžu.
Naravno pod pretpostavkom da ne pada kiša.
Dosadna duga sarajevska kiša.
Kako li je bilo Čabrinoviću bez nje u tamnici!
Mi je proklinjemo, psujemo, a ipak dok pada
zakazujemo ljubavne sastanke kao da smo u najmajskijem maju.

Mi je proklinjemo, psujemo, svjesni da od nje nikad
Miljacka neće postati ni Gvadalkivir ni Sena.
Pa šta? Zar zbog toga manje ću te voljeti
i mučiti manje kroz stradanja?
Zbog toga zar bit će manja moja glad
za tobom i manje gorko moje pravo
da ne spavam kad svijetu prijete kuga ili rat
i kad jedine riječi postaju 'ne zaboravi' i 'zbogom'?
Uostalom, možda ovo i nije grad u kome ću umrijeti,

ali u svakom slučaju on je zaslužio jednog neuporedivo vedrijeg
mene,
ovaj grad u kome možda i nisam bio najsretniji,
ali u kome je sve moje  i u kome uvijek mogu
naći barem nekog od vas koje volim
i reći vam da sam tužan do očajanja.
U Moskvi bih to isto mogao, ali Jesenjin je mrtav
a Jevtušenko sigurno negdje u Gruziji.
U Parizu kako da zovem hitnu pomoć

kad se ona nije odazvala ni na pozive Vijona?
Ovdje zovnem li i topole, svoje sugrađanke
i one čak znat će šta je to što me boli.
Jer ovo je grad u kome možda i nisam bio najsrećniji,
ali u kome i kiša kad pada, nije samo kiša.


                                                                          Izet Sarajlić








... jer je ovo grad najljepše, najdosadnije kiše (makar se na slikama ona  ne vidi :)



4 comments:

  1. Da jeste, gde god da odes i koliko ti moze biti lepo kada si daleko od svoje kuce, jer svi tezimo ka promenama, toliko volim kada se kuci svojoj vratim.
    Sarajevo je divan grad, dobro ga pamti.
    Novi Sad mi nije rodjeni, ali ja se tako tu osecam~~))

    ReplyDelete
  2. Promjene su lijepe,naravno, a svi mi želimo proputovati svijet ali se ipak na kraju vratiti kući :) voljela bih vidjeti i Novi Sad, izgleda predivno..

    ReplyDelete
  3. Isto je i ovde, dosadno, kiša, mračno, oblačno, smoreno... :)

    ReplyDelete

Njima sam interesantna: